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Polaroid with a far more hirsute papa (with @jthauvette)
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Hors série

Mooncalf

2009, Digital C-print, 19.5×14

Beyrouth

5 Halo-chrome toned silver gelatin print, 8×8 / Digital c-print, 16×20

Created during the VIe Jeux de la Francophonie in Beirut, these images speak to the difficulties or dichotomies I perceived for the young women living in this beautiful yet confrontational part of the world. Despite the vast amounts of money made available for the games, the scars of the latest 2006 Israël-Hezbollah war were still very apparent. Participants were housed at an immense school campus with weak enrolment, the abandoned desks found throughout bearing testament.

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Créé lors de les VIe Jeux de la Francophonie à Beyrouth, ces images parlent aux difficultés ou dichotomies que j’ai ressenti pour les jeunes (jeunes femmes surtout) vivant dans cette partie du monde à la fois enchantante et difficile. Malgré l’énorme somme d’argent consacrée pour les jeux, les cicatrices de la dernière guerre Israël-Hezbollah de 2006 étaient encore très visibles. Les participants et athlètes ont été logés chez un campus d’école nouvellement construit. Malgré son étendu et sa capacité impressionnante, l’inscription était plutôt basse… les bureaux abandonnés qui parsemaient les lieux y portant testament.

 

Olympia

2010, Digital c-print, variable sizes/dimensions variables

 

Basée sur la peinture fameuse de Manet, cette image a été créé au cours de ma résidence aux Jeux Olympiques de Vancouver. Elle substitut les éléments de base de la pièce de Manet afin de représenter le thème de la prostitution contemporaine, avec un focus particulier sur le quartier Eastside de Vancouver et du procès de Robert Picton. Des dizaines de femmes majoritairement autochtones ont été victimes de Picton, malgré le fait que la GRC était au courant d’activités criminels sur sa ferme.

Comme avec ma série Les Dionnes, cette image utilise une photo imprimée en taille nature au lieu de modèle <<vivante>> pour représenter Olympia.

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This is an image based on Manet’s Olympia. It was created during my residency at the Vancouver Olympic Games. The image substitutes the basic elements in Manet’s piece in order to portray or conceptualize the topic of modern prostitution, especially in Vancouver’s downtown eastside. The Robert Picton trial is a primary source of inspiration. Dozens of mostly aboriginal women continued to be murdered even though highly suspicious evidence of these crimes were known by the RCMP.

As with the Dionne series, this image utilizes a printed cutout instead of a real live model to represent Olympia.

 

Gold Dust Girls

2010, Hand-painted digital c-print, 14×21

 

Untitled Portraits

 

2011, Hand-painted digital c-print, 12×10

Hand-paint halo-chrome toned silver gelatin print, 19×19

 

Chance

2012, Hand-painted digital c-print, 50×22.5

The monopoly man (Uncle Rich Pennybags) is posed in the style of Burt’s Reynolds’ infamous Cosmopolitan Magazine photograph, first published in April of 1972. Both celebrated and lampooned, this image attempted to return the gaze by using the very same tropes used to objectify women.

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Monsieur Monopoly (l’oncle riche Pennybags) est posée à la manière de Burt Reynolds dans sa photo infâme de la revue Cosmopolitain, d’abord publié en Avril 1972. À la fois célébrée et ridiculisée, cette image a tenté de retourner le regard en utilisant les mêmes outils utilisés pour objectiver la femme. Quarante ans plus tard, la sexualité masculine est encore souvent représentée de façon bouffon, cliché et/ou excessive.

 

Jem

Jem

2013, Hand-painted digital c-print, 20×24

The woman portrayed in the photograph is an exotic dancer who goes by the name of Jem (of the 1980’s Hasbro sponsored cartoon Jem and the Holograms). Much like the fictional character, she possesses two identities, two names and a costume that transforms her into her alter ego. Both are performers whose power is anchored in their femininity.

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La femme représentée ici est une danseuse exotique qui s’est nommée Jem (de la série télévisée d’animation Jem and the Holograms produite par Hasbro). Tout comme ce personnage fictif, elle possède deux identités, deux noms et un costume qui la transforme en son alter ego. Les deux sont des actrices dont leur pouvoir est ancré dans la performance et leur féminité.

 

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